Wednesday, April 1, 2009

Flash Back

Sweet jerk, teringat masa belajar dulu. Aku bukanlah best student, dan rajin sangat.Betullah kata orang tempat yang mendewasakan kita adalah tempat kita belajaar. Dari darjah satu hingga darjah 6. Dari tingkatan 1 hingga tingkatan 5. Pahtu masuk U dalam jangka masa 4 tahun, sambung lagi 2 tahun. Lamakan, sekarang ni pun teringin nak belajar lagi sebenarnya. Cikgu-cikgu yang pernah mengenali diri ini ingin ku ucapkan jutaan terima kasih. Untuk pensyarah-pensyarah yang pernah mendidik ku, dan pernah berkongsi ilmu, jasa mu tak kan ku lupa sampai akhir hayat. Sebenarnya teringin nak gi balik kat tempat yang pernah aku belajar. Dalam banyak-banyak tempat, kalau aku menjejakkan kaki ke satu bangunan mesti perasaan aku lain. Orang yang aku ingin temui sudah pergi mengadap Ilahi. Dulu, kalau nak jumpa dia, aku & kawan aku panjat tangga seronok pergi bilik dia. Guru aku ni simple orangnya. Suka pakai baju petak-petak, seluar slack, selipar capal, pahtu kalau nak tunggu dia datang bagi kuliah dia, selalu aku terdengar batuk-batuk kecil dia. Lagi best pasal dia, selalu jerk bagi kucing-kucing kat fakulti tu makan. Siap beli makanan khas tuh. Ada tuh, dia nak gi out station, siap tinggal pesan kat staf dia, bagi kucing-kucing tu makan. Patutlah, time mula-mula aku sampai kat bangunan tu, bulu kucing-kucing kat situ gebu semacam, gemuk pulak tuh. Ada satu ketika, kucing tu tunggu jerk depan pintu, nak makan la tu kut. Kalau kita suka dia, hormat dia, sayang dia, tuhan lebih sayangkan dia, sebab tu dia dijemput lebih awal. Al-Fatihah untuk arwahnya. Prof sentiasa dalam ingatan saya. Banyak yang saya belajar dari prof. Semoga rohnya dicucuri rahmat.

2 comments:

  1. sayang beno arwah pada kucing ye ct...moga Allah memberkatinya

    ReplyDelete
  2. kenangan yang tidak dapat dilupa kan ketika bersama arwah..

    ReplyDelete